25.3.2014

Joku, joka ymmärtää.

Mä olen jutellut nyt muutaman kerran erään ihmisen kanssa, jonka isä teki itsemurhan jokin aika sitten. Silloin kun mun äitini tappoi itsensä mä olisin toivonut, että mulla olisi ollut joku ihminen, jonka kanssa jakaa ajatuksia. Joku sellainen, joka oikeasti tietää ja ymmärtää miltä musta tuntuu. Totta kai vertaistukea saa varmaan tapauksessa kuin tapauksessa, jos sitä vain osaa etsiä ja hakea, mutta mä en osannut. Tuntuu oikeasti hyvältä kuulla, että mä olen omilla blogikirjoituksillani ja sähköpostiviesteilläni auttanut jotakuta ihmistä, jolla on tällä hetkellä todella vaikeaa.

Mä olisin itse toivonut, että mulle olisi joku osannut vaikka silloin kesällä kertoa, että se kipu ja ahdistus kyllä vähenee ajan kanssa, ettei se jatku ikuisesti. Vaikka niin moni muu asia on multa täysin pimennossa enkä muista kesän tapahtumista juuri mitään, sen kivun mä muistan. Se on jotain sellaista, mitä mä en usko koskaan unohtavani. Aika kultaa muistot, totta kai, ja varmasti vielä koittaa se päivä, jolloin mä en samalla tavalla pysty muistamaan millaista se todella oli. Millaisen helvetin läpi mä jouduin menemään, minkä läpi mut raahattiin välillä lähes väkisin, kun omat voimat olivat loppuneet. Tällä hetkellä mä kuitenkin muistan sen tuskan hyvinkin elävästi, sehän on koko ajan vieläkin läsnä, vaikkei todellakaan yhtä suurena ja vaikuttavana kuin silloin aiemmin. Sen takia mä pystyn hyvin samaistumaan ihmiseen, joka käy läpi tällä hetkellä niitä ihan samoja asioita. Vaikkei mulla itselläni ollutkaan ketään, joka olisi samalla tavalla ymmärtänyt, joka olisi kokenut joskus aiemmin jotain vastaavaa, mä olen onnellinen siitä, että musta on ollut apua jollekulle toiselle.

Tein uuden kyselyn tuonne sivupalkkiin. Tällä kertaa haluaisin saada tietää millaisista postauksista te pidätte ja mitkä kiinnostavat teitä :) Noista voi siis valita useammankin vaihtoehdon ja koska mulla löi pää aika tyhjää tota väsätessä, saattoi sieltä unohtua paljonkin kaikkea enemmän tai vähemmän oleellista, joten ihan kommenttien välitykselläkin saa toki kertoa millaisia postauksia haluaisitte lukea! Kiitos etukäteen kaikille, jotka viitsitte vastata tuohon :)

4 kommenttia:

  1. Voi voi monta epätoivoista lähimmäistä juuri ny kautta koko Suomen maan ja niin lohdutonta on monelle elämä ja itse tuhon ajatuksia ,kuitenkin tahdon rohkaista jokaista ekärsivää ihmistä, että on yksi joka rakasttaa j tahtoo autttaa ja antaa levon ja uuden toivon ja uuden alun huonon tilalle ja saada hänltä iloa ja rakkautta ja kokea pelastuksen Jeesuksen veren tähden joka on kärsinyt juuri sinun ja minun vuoksi ,että me saisimma elämän ja yltäkylläisyyden ja vapauden ja uuden puhtauden voiman ja yhteuden Jumalaan ,kiitos ja siunausta ,keijo

    VastaaPoista
  2. Tuli tosta yllä olevasta kommentista mieleen, et ootko sä uskovainen? =)

    VastaaPoista