28.12.2013

You'll be in my heart.

Siskoni oli sitä mieltä, ettei musta ole vielä äidiksi, koska mun oman äidin kuolemasta on niin vähän aikaa. Mä olen hitusen eri mieltä, vaikka tavallaan ymmärrän kyllä Amandan pointin. Totta kai mä olen näiden päivien aikana miettinyt monet kerrat esimerkiksi sitä, keneltä mä kysyn apua vauvan hoitamisessa, kun mulla ei enää ole äitiä. Onneksi tulevalla pienokaisella kuitenkin on toinen mummi, keneltä varmasti saa apua ja vinkkejä, jos niitä tarvitaan. Lähinnä Ama kai tosin tarkoitti sitä, etten mä ole silloin vielä riittävän hyvin toipunut äidin kuolemasta, mutta sellaista on mahdoton ennustaa etukäteen. Vauvan syntymään on kuitenkin onneksi vielä pitkä aika.

Itse asiassa mä uskon, että tää on pelkästään hyvä asia. Viime aikoina mun elämässä ei juurikaan ole mitään järin iloisia asioita tapahtunut ja mä olen menettänyt läheisiäni. Sanoin siskollenikin, että mun mielestä on vain hyvä, että me saadaan "pian" kaikki todella huomata, että näistä vastoinkäymisistä huolimatta elämä jatkuu.

Mä olen muutenkin huomannut tässä lähiviikkojen aikana, että mä olen edistynyt tän surutyöni kanssa ihan huimasti. Elämä ei oikeesti enää tunnu niin synkältä ja mustalta, vaikka totta kai mulla on edelleen ikävä sekä äitiä että isää ja musta tuntuu, että itken yhä vähän väliä silmät päästäni. Pääsen nykyään vaan paljon nopeammin taas jaloilleni sen hetkellisen romahtamisen jälkeen, ja voin sanoa, että tätä on odotettu.

Mun ajatus ei kulje tällä hetkellä yhtään ja musta tuntuu, että toi koko teksti on tavallistakin tönkömpää, mutta väliäkös sillä. Ei näissä mun jutuissa aina muutenkaan ole niin hirveesti mitään järkeä :D

4 kommenttia:

  1. Vauva tuo paljon iloa mukanaan :) Sieltä saattaa tulla viel ne tunnteet '' entä jos en osaa tai mitä jos en jaksa?'' mut sit ku se vauva on viimein siinä, niin kaikki jotenkin vaan loksahtaa kohdalleen ja päivä kerrallaan löytyy se itselle ja vauvalle sopiva arki :)

    En usko että surutyösi haittaa mitenkään tulevaa äitiyttäsi vaan luulen myös että raskautesi antaa uutta valoa elämään :)

    Kauhia ku kuulostan joltain vanhalt kukkahattu-tädilt :D Nytku miettisin mitä taas tuli kirjotettua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, et kuulostanut :D Ja juu enköhän mä ehdi vielä monet kerrat pelkäämään ja panikoimaan ties mitä asioita vauvaan liittyen, mutta se tosiaan kuuluu asiaan :) Paljon kiitoksia kommentista <3

      Poista
  2. Onko sitä koskaan valmis äidiksi jos aina miettii kaikkea muuta? Mä oon ainakin sitä mieltä että heti kun vaan kummallakin on sellanen tunne että haluaa lapsen niin mikä estää? Kyllähän myöhemminkin voi tapahtua jotain minkä vuoksi ei muka olisi valmis. Pääasia että itse olet tyytyväinen ja onnellinen, kaikki menee varmasti hyvin!:) Miten Anton on suhtautunut asiaan? Niin ja onnea vielä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet kyllä ihan oikeessa. Aina löytyy varmasti joku mukamas todella hyvä syy sille, miksei olisi hyvä aika saada lasta. Tätä raskautta ei siis oltu suunniteltu, mutta ei meidän kummankaan tarvinnut Antonin kanssa miettiä kahta kertaa, että pidetäänkö lapsi vai ei :) Eli todella hyvin on Antonkin suhtautunut tähän, se on vähintään yhtä innoissaan kuin minäkin :D Kiitos paljon <3

      Poista