21.12.2013

Joulusta.

Ihmiset hössöttävät joulusta. Mä toivon, ettei sitä tarvitsisi tänä vuonna viettää lainkaan. Äiti on poissa, isä on poissa. Ei joulu ole sama ilman heitä... Ainut syy miksi mä ylipäänsä suostun viettämään joulun sukulaisteni kanssa on se, että tiedän miten tärkeää se on pikkuveljelleni. Jesse on puhunut joulusta jo viikkoja ja viimeksi eilen hän oli kuulemma sanonut tädilleni, että on niin kivaa kun Alisa ja Amanda tulevat jouluksi. En mä voisi tuottaa Jesselle pettymystä.

Täytyy koittaa ajatella, että se on vain yksi päivä, ei sen enempää. Vaikka tosin mun pitäisi kaiketi mennä mun tätini luo jo huomenna ja olla siellä ainakin muutama päivä... No mutta se joulu on kuitenkin vain se yksi päivä ja sen jälkeen ei tarvitse taas vuoteen miettiä sitä lainkaan :) Ja mistäs sen tietää, voihan mulla olla jopa hauskaa! Omasta asenteestahan se on pitkälti kiinni, mulla se asenne vaan ei taida olla kovinkaan positiivinen. Voipi siis olla, että seuraava postaus tulee vasta joulun jälkeen, jos en jaksa/ehdi tässä vielä jotain kirjoitella. 

Mua sinänsä vähän harmittaa se, että käytin itse tosi paljon aikaa miettien lahjoja läheisilleni. Mä en halua antaa lahjaksi mitään turhaa tai tarpeetonta, mutta näköjään joillekin on ihan sama mitä antaa. Mun mielestä koko lahjojen antamisen idea on se, että sillä lahjalla ilahduttaa toista. Ei niitä pitäisi ostaa ja antaa vaan siksi, että "niin kuuluu tehdä". Sain nimittäin eräältä oikeesti hyvältä ystävältäni (jonka olen tuntenut yli 10 vuotta) lahjaksi paketin jotain erikoisia teepusseja sekä pähkinäsuklaata. Ei varmaan kuulosta mitenkään pahalta, mutta mä olen tosi pahasti allerginen pähkinöille enkä pidä lainkaan teestä. Ajatus on tärkein totta kai, mutta mulle tuli oikeesti paha mieli tosta. Ei sen takia, että mulle pitäisi kenenkään ostaa mitään kummoisia lahjoja tai lahjoja ylipäätään, mutta eikö tuo kyseinen ihminen ihan oikeesti tunne mua lainkaan? Ehkä se ei vaan tullut ajatelleeksi :/ Kaikeksi onneksi mulla on täällä kotona eräs ihminen, jolle varsinkin noi suklaat kelpaa taatusti paremmin kuin hyvin :D

P.S. Kiitos kaikille, jotka vastasivat ensimmäiseen kyselyyn, jossa tiedustelin oletteko te menettäneet vanhempanne. Kiitos myös etukäteen kaikille, jotka käyvät vastaamassa tuohon uuteenkin kyselyyn! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti