7.11.2013

Kiusaaminen.

Veljeäni on alettu kiusata koulussa, koska meidän vanhemmat on kuolleet. Miten kukaan voi ilkkua ja syrjiä jotain vain sen takia, ettei hänellä ole enää äitiä ja isää? Ylipäänsä kaikenlainen kiusaaminen, johtui se mistä tahansa, on jotain mitä mä en ole koskaan voinut tajuta. Kiehuin kiukusta koko aamupäivän, kun sain kuulla tosta jutusta tädiltäni. Onneksi siihen kiusaamiseen on nyt puututtu koulussa ja Jessekin on kuulemma ollut olosuhteet huomioon ottaen todella reipas :) Toivon todella, että toi kiusaaminen loppuu ja ne kiusaajat antavat Jessen olla rauhassa. Ihan kuin vanhempien menettäminen ei olisi jo riittävän raskasta. Ei tähän tarvita enää mitään koulukiusaamista...
 
Tulipahan jälleen kerran todistettua, että lapset löytävät kyllä ihan mistä tahansa asiasta syyn kiusaamiselle. Jesse on erilainen kuin ilmeisesti kaikki muut luokkansa lapset - hänellä ei ole vanhempia. Eikä kiusaamisen kohteen itse asiassa tarvitse olla edes mitenkään erilainen kuin muut. Minua itseäni kiusattiin 7. luokalla muutaman 9. luokkalaisen tytön toimesta ja sain vasta vähän aikaa sitten tietää siihen syyn: minulla oli samanlainen syystakki kuin yhdellä noista minua vanhemmista tytöistä, eikä hän voinut pitää sitä päällään, koska jollain "seiskaluokkalaisella kakaralla" oli samanlainen. Sen takia jouduin yhden lukuvuoden ajan kuuntelemaan ivallista naurua ja huutelua aina mennessäni näiden neitien ohi. Vastaan tullessa he törmäsivät tahallaan minuun ja ruokalassa kerran "vahingossa" kamppasivat minut niin, että lensin naamalleni ja tarjotin sisältöineen levisi lattialle. Ja kaikki tuo vain yhden takin vuoksi.
 
Eihän toi kiusaaminen, mitä mä itse koin, ole yhtään mitään verrattuna siihen millaista se voisi olla, mutta yhtä väärin kuitenkin. Ja se on ainakin ihan fakta, että mun veljeäni ei yksikään ihminen tässä maailmassa kiusaa, mikäli se yhtään on musta kiinni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti