29.6.2014

Miksi?

Pikkuveljeni kysyi multa taas minkä takia meidän vanhemmat ovat kuolleet. Musta tuntuu niin pahalta, kun Jesse kyselee tota enkä osaa vastata kunnolla. Mähän mietin itsekin samaa asiaa ihan jatkuvasti. En mä ymmärrä yhtään sen paremmin minkä takia meiltä vietiin ensin isä ja sitten äiti. Tai no niin, äiti päätti itse lähteä mutta joka tapauksessa. Ei kai tuohon kysymykseen mitään oikeaa vastausta olekaan, mutta on jotenkin niin kamalan turhauttavaa koittaa jollain tavalla selittää tuota asiaa...

Tätini mukaan Jesse on monet kerrat sanonut pelkäävänsä, että minä tai Amanda kuollaan myös. En yhtään ihmettele, sillä kyllä muakin koko ajan pelottaa, että kuka täältä seuraavaksi lähtee ja kuinka pian se tapahtuu. Mutta ei 10-vuotiaan kuuluisi joutua pelkäämään tuollaisia asioita, ei se ole oikein. Mäkin olen monet kerrat sanonut veljelleni, etten ole lähdössä täältä minnekään, mutta eihän toikaan välttämättä ole totta. En mä voi mitenkään tietää mitä tapahtuu, mutta totta kai mun täytyy Jesselle sanoa noin. 

Pikkuveljeni hyvinvointi on mulle muutenkin todella tärkeä asia. Samoin se, että me ollaan pysytty läheisissä väleissä. Jesse soittelee mulle lähes päivittäin ja nähdäänkin yleensä monta kertaa viikossa nykyään, kun me muutettiin vain muutaman sadan metrin päähän tätini asunnosta. Sitä tunnetta, kun Jesse halaa mua ja toteaa, että mä olen maailman paras sisko, ei voi edes kuvailla millään sanoilla. Ja Jesse on myös aivan haltioissaan siitä, että me saadaan Antonin kanssa vauva. Hän on lupautunut auttamaan pikkuisen hoidossa ja odottaa vauvan syntymistä lähes yhtä malttamattomana kuin minäkin. Meidän perhe hajosi lopullisesti vuosi sitten äitini kuollessa ja mä olen oikeastaan vasta sen jälkeen oppinut kuinka tärkeää on pitää kiinni niistä rakkaista ihmisistä, jotka yhä ovat täällä. Olen kiitollinen siitä, että olen näin läheisissä ja hyvissä väleissä sekä isosiskoni että pikkuveljeni kanssa. Rakastan kumpaakin aivan valtavan paljon ja tiedän heidänkin rakastavan minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti