5.1.2014

Tuu takas, sullahan on siivet.

Tuijotin itseäni peilistä ja toistelin ääneen, että kaikki on hyvin. Yritin estää kyyneleitä valumasta, mutta täysin turhaan. Voiko kaikki olla hyvin, jos on ihan tajuton ikävä? Jos ikävöi jotain ihmistä niin paljon, että välillä tuntuu vaikealta edes hengittää? Kun yhtäkkiä tulee mieleen muisto siitä hetkestä, kun kuuli sen ihmisen olevan lopullisesti poissa. Jos mä jonkun muiston haluaisin pyyhkiä pois mielestäni, se olisi juuri se. Pystyn vieläkin muistamaan tarkalleen miltä se tuntui, kun Amanda sai viimein sanottua mulle äidin kuolleen ja sen, miten äiti oli kuollut. Sen pienen hetken aikana koko muu maailma haihtui mun ympäriltä, millään ei ollut enää mitään väliä. Mä en kuullut enkä nähnyt enää yhtään mitään, kaikki romahti ja mä tajusin kuinka pieni ihminen mä olenkaan. Kuinka helvetin pieni ja avuton voi ihminen olla.

Pääsin mä sieltä hytistä lopulta lähtemään ja sain sen itkun loppumaan, mutta melko kauan siinä taas kesti... Ehkä sinänsä ihan hyvä, että noi muut oli siinä vaiheessa jo vähän humalassa, sillä nyt ne ei ilmeisesti tajunneet, että mun "lähden vaihtamaan paitaa" -reissu kestikin vähän odotettua kauemmin. Miksi sen pahan olon pitääkin iskeä juuri sillä hetkellä, kun olisi tarkoitus pitää hauskaa? Ja mulla oli hauskaa. Ihan oikeasti mulla oli ihan mielettömän hauskaa, kunnes sekunnin murto-osassa mun mieliala vaihtui täysin ja itkua pidätellen lähdin vaihtamaan paitaa, joka muka oli tullut likaiseksi. Jouduin sitä paitsi palaamaan takaisin sinne hyttiin, sillä olin unohtanut vaihtaa sen helvetin paidan...

Mutta muuten oli kyllä tosi kiva reissu. Seura oli hyvää ja kaikki meni muuten tosi kivasti. Tästä on taas mukava palata arjen pariin :)

2 kommenttia:

  1. Kuule,sitä ei voi tietää missä ja milloin ja mikä ne muistot saa esiin.tai sen ikävän ja surun. Mutta sekin vaan nyt kuuluu siihen et joku päivä ei enää niin tunnukkaan pahalle.tai sen kestää paremmin. On se vaan niin rankkaa ja kuluttavaa mutta joskus vielä tiedät mitä tarkoitan. Hyvin jaksat! Tsemppiä, joulustakin selvisit joten eteenpäin vaan! Hali!

    M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ärsyttää vaan, kun se paha olo iskee joka kerta, kun mulla on hauskaa :/ Alan kohta taas uskoa siihen, ettei mulla ole edes oikeutta olla iloinen... Kiitos ihana <3

      Poista